injail

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Jöran Lundberg - 27 mars 2013 22:50

Skotersafari.

I dag var jag tillsammans med Gotlänningarna bestående av familjen Holmberg till Hemsjön. Medelst skoter tog vi oss upp till fritidshuset. Jag hade varit upp i går och förberett  genom att elda och städa lite grann. Det var en undebart fin dag vad gäller vädret. Jag har inte haft tillfälle att vara i stugan så mycket i vinter så därför var taket belagt med ett digert snötäcke. Tomas opch Ulrika skottade bort det mesta av snön fär att avlasta det lite av tyngden.

Jag har tagit en del foton av händelsen som jag har i kameran. På grund av den relativt sena timmen väntar jag till i morgon med att lägga in dem i bloggen.

När vi kom hem hade Siv tillagat en smarrig köttgryta á la Strognoff. Vilket föranleder mig att skriva en lite vers om denna blodiga man.

 

Stroganoff han var en blodig rackare

Ja. En rilktig hackare.

Som sina offer malde ner.

Eftersom han var en riktig stackare

Togs han av daga av sina belackare

Så nu finns han inte mer.

 

Dock har hans underliga sätt

gett upphov till en smaklig rätt

Som gommen tillfredsställer.

Så det är riktigt sunt och lätt

att på den rätten bliva mätt

som trivselkämslan återställer.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards