injail

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Jöran Lundberg - 12 mars 2013 22:34

En vanlig tisdagkväll

En vanlig tisdagkväll, men ändå inte. Nu har nämligen sutspelet i ishockey dragt igång. MODO mötte antagonisten Färjkestad i första matchen av sju, (förhoppningsvis) Det blev vinst för det lag som rankas som favorit, nämligen Färjestad. De vann med 4-2.

Annars har det väl inte hänt så mycket här uppe på Tallbacken. Livet går sin gilla gång i en rätt behglig pensionärstillvaro. Förutom att jag ägnat lite tid åt Björna Hembygdsförening har jag förberett för OLD-fejs som skall medverka  vid en trivselträff i Movattnet i morgonkväll. Det är kyrkan som inbuder till evenemanget som ett led i deras fasteinsamling.

KäraHustrun har varit hos ”Pedalproffessorskan” i dag. Där har hon pedikyrerats med ackuratess och finess även om Landstinget numera på grund av andra angelägnare kostnader upphört med sin sponsring av sådana åtgärder.

Så går en dag.........

 

Att älska livet

Att älska livet är en del av människan själv.

Det erfor jag idag när jag mötte några medvandrare

Det var i ett väntrum för provtagning.

Där kollade man diverse sjukdomar och krämpor.

Det var mest äldre människor där.

De var mån om sin tillvaro.

”Nu har jag blivit medlem i Varanklubben” var det någon som sa

Det är som att dansa på slak lina.

Om det går snett är man borta.

Men hur det än är.

MAN ÄLSKAR LIVET.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards