injail

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Jöran Lundberg - 16 februari 2013 22:40

Skrattsalva.

Var med SPF-fyrkllövern på teaterresa till Gnistan Gullänget och såg farsen Kuta och kör. Det var det glada amatörgänget från Nävertjäl, Teaterspegeln, som roade publiken alldeles å det grymmaste. Det var en välskriven förvecklingspjäs som lockade publiken till många skratt. Rollerna var mycket skickligt gestaltade där man kunde ta till vara pjäsens innersta själ.

Jag tror det är nyttigt med sådana kulturella aktiviteter nu och då. Vi Nolaskiogsare är inte bortskämda med allt för mycket av den varan. Jag är  personligen lite ledsen över att jag missa årets Nolatoksrevy som enligt vissa förståsigpåare tog sig väldigt bra emot slutet.

Jag hade satt mig i sinnet att inte kommentera kvällens Memmis, men jag kan inte avstå från att ödsla några enkla rader på detta jippo. Detta med anledning av Baboschkorna, nämligen Tommy Körberg & Co. Det är givet att med dessa kända herrars bakgrund och erkänt stora skicklighet som schlagermakare, var chansen att gå vidare tämligen stor. Men vilken skitlåt de framförde. Skulle de till äventyrs tillåtas representera Sverige med den skulle nationen med all sannolikhet krackelera. Detta kommer naturligtvis inte att ske, men man vet ju aldrig. Min välsignelse har de i varje fall inte.

I morgon är det söndag igen med vad det innebär. Ett årsmöte i missionsförsamlingen skall i alla fall övervaras. Intressant att veta vad som i övrigt kan ske, kanske.

Hejdå.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards