injail

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Jöran Lundberg - 13 februari 2013 22:48

Alla hjärtans dag.

I morgon den 14-de har det gått halva månaden februari. Men det är också Vallentindagen som benämnes ”Alla hjärtans dag”. Som vanligt när man inte är alldeles hundra uppdaterad Googlade jag på rubriken. Och fick till livs olika kärleksfulla nyttigheter man kunde  förära sina trognaste vänner  (och även ovänner). Man kunde till exempel ge dem en ballongfärd för 2.495:- kronor eller en färd med häst och vagn inklusive picknick för 2.499:-, helkroppsmassage för 1.490:-, mordgåta, inkl. middag för 699:- speedvay för 495:- och chokladmassage för 650:- Det är ingen hejd på hur man kan visa sin ”hjärtlighet”.

Om man rätt tänker efter borde det ju vara alla hjärtans dag varje dag. Kanske inte genom att spendera pengar på några dumma saker men genom att i  umgänget med sina närmste visa en sann vänlighet. Jag har berört det förr i mina bloggar, vikten av hur vi upptråder i ungänget med våra medvandrare på vägen. Ett uppskattande ord, en beröring eller ett leende tänk vad det kan betyda i den ibland trista och grå vardagen. En vänlig gest kostar inte 2.499 kronor men kan ha en effekt som klart överstiger detta värde. Om det är ett lyte som jag är född med vet jag inte men jag älskar  att få mina medmännsikor att skratta. Det är vetenskpligt fastställt att ett hjärtligt skratt frigör sådana substanser hos oss och som aktivt bidrar till vårt välbefinnande. Att vara vänlig kan vara en rikedom som är klart anpassaad till alla människors ekonomi.

 

Alla vänner i vår stad

dragen därför snarligt åstad

gör någon människa glad

så till den mildaste grad

att livet blir en parad...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards