injail

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Jöran Lundberg - 5 februari 2013 20:39

Bloggspot.

Trogna bloggdiggare undrar kanske varför det inte kom något inlägg i sena gårdagskvällen. Dett berodde på skrivarens deltagande i en sammankomst i staden Örnsköldsvik som varade till nattakröken. Kanske kan jag kompensera er genom att skriva något extra vackert någon dag. I natt när jag åkte hem från den närbelägna staden var det ett busnde med vädret av stort mått. Genom att försiktigt ta sig fram genom det snödränkta landskapet lyckades jag dock krångla mig hem till Tallbacken. Detta har medfört att dagen som i dag är har jag ägnat en stor del av tiden till att forsla undan stora snömängder. Nu är det i alla falll sopat och rent.

I kväll blev det klart att Björnaskolans femteklassare vann regionfinalen i ”Vi i femman”. Det är dukktigt gjort tycker jag. De har genomgående haft höga poäng i de tävlingar de deltagit i. Numera innehåller frågorna inte bara så kallade läsämnen utan det gäller att även vara bra allmänbildad. Personligen tycker jag nog att de skulle klarat sista frågan om cirkeln, men det räckte ju ändå eftersom motståndarlaget också svarade fel. Hurra hurra hurra hurra!

Så går livet vidare och inte snävare

Trots att man är glidare och inte svävare

Dessutom gnidare och inte stävare.

Faktiskt svidare  men inte grävare.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards