injail

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Jöran Lundberg - 31 januari 2013 22:20

Är det nyttigt med fiber?

Om det till äventyrs gäller kosten är det troligen ganska nyttigt med fiber. Men om man skall ut i Syberrymden kan man ifrågasätt dess nyttighet. Intresset för fiber är det däremot inget fel på. När informationsmötet om kommande nät i alla lador och tjäll i vårt glesbebyggda område var kyrksalen fullsatt av presuntiva fibervännar. Så särdeles mycket klokare blev man kanske inte eftersom kostnaden fortfarande är så där ”mellan tummen och pekfingre”. Vad den saken anbelangar skall det väl ljusna någon gång när vi får reda på hur mycket vi får i bidrag från staten (genom länstyrelsens försorg) och en förprojektering utförts. Det förväntas ske någon gång under maj/juni.

Under alla förhållanden kan jag nog i skrivande stund klara alla kontakter med mina kära bloggdiggare och andra vänner med den kapacitet jag har på min anslutning. Alla klagosånger till trots.

Så gåt livet vidare här på Tallbacken. Utan några större dramatiska händelser. Genom snöskottning nu ch då håller jag min gamla lekamen i gott trim. I dag har jag berikat OLD-fejs

repertoar med en alldeles nyskriven visa. Att sjungas till de hörandes förnöjelse. Gideon Wahlberg, det gamla diktargeniet, har fåt stå för meodin. ”Ni ska ha tack heter visan”. Engagemangen för den ålderstigna gruppen strömmar in och snart är hela vårsäsongen fulltecknad.

Ha de gott, i rikt mått.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards