injail

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

MODO på gång,än en gång

Av Jöran Lundberg - 29 september 2012 23:02

Modo igång

Ishockeylaget MODO verkar var ”på gång”. Jag var nere och gluttade på matchens slutskede där MODO spöade Linköping med 3-5. Sista pucken i tom bur.. Enligt min enorma ”läktarkunskap” om ishockey börjar de få ordning på laget och spelar stabilt och bra. Det är onekligen så att förstärkningen med Alexander Steen från NHL var den injektion som laget behövde. Samtidigt tar det lite tid innan maskineriet är riktigt väl inoljat.

Tidigare i kväll var KäraHu och jag till missionskyrkan och lyssnade till predikan av Mirjam Gustavsson från Donsö. Hon är en mycket intresant förkunnare som har lätt att fånga lyssnarnas uppmärksamhet..

Hon talade mycket varmt för att de andliga nådegåvorna skall brukas mera i församlingens liv. Jag spekulerade om att man skulle starta en statlig utredning om graden av gåvornas brukande i församlingarna. Jag skull förmoda att den skulle ge ett mycket intressant resultat. Och överraskande! Medverkade sjorde också kyrkans gulliga kantor Sara Sjöberg. Tänk vilken fin sångröst hon har. Ljuvligt, ljuvligt låter det förvisst!

Dagen har jag tillbringat i Hemsjön tillsammans med ett antal fina ugdomar som hade en ”friluftsdag” på mina domäner. En fin upplevesle för en gammal man.

Till sist önskar jag åter alla mina kära bloggdiggare en hyggelig tillvaro i denna hösteliga tid.

Jöran.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jöran Lundberg - 24 april 2022 22:05

Det är med stor sorg som vi måste meddela att vår älskade Jöran Lundberg har avlidit. Jöran levde livet in i det sista men efter en kortare tids sjukdom somnade Jöran in morgonen den 11 april.   Jöran har under många år haft stor glädje att få sk...

Av Jöran Lundberg - 24 mars 2022 22:30

Dagny Carlsson.       Min bloggcollega Dagny Carlsson har avlidit 109   år.   Hon blev en kändis genom sina framtrådande i   TV,     ...

Av Jöran Lundberg - 23 mars 2022 20:11

Aska.     När livets eld ned till aska brunnit.   Vår arbetsdag till afton hunnit.   Då är det dags att saldot räkna ner.   När livets kraft med tiden runnit.   Vi frågar oss var våra dagar svunnit.   Det är blott aska som ...

Av Jöran Lundberg - 22 mars 2022 21:54

  Slutspel.     Nu är det avgjort vilka lag som möts i   slutspelet.   HV möter Västervik. MODO möter   Kristianstad. Karlskoga möter Mora   Björklöven möter Västerås.   Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher   ...

Av Jöran Lundberg - 21 mars 2022 20:45

Se framåt     Se framåt vad som än händer   Se framåt hur livet än länder   Se framåt i olyckans gränder   Se framåt vid lyckans stränder   Se framåt ta en dag i sänder   Se framåt och livsmodet återvänder     Se fram...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards