injail

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Jöran Lundberg - 28 augusti 2012 22:15

Back to the basic

Sedan vi lämnat Hemavan för lite sydligare breddgrader kan man säga att livet återgått till sina vanliga rutiner. Nästan omedelbart som jag kommit hem till Tallbacken var det dags att gå igenom jordgubbslandet för att skörda de gubbar som mognat. Det är fortfarande rätt rikligt med bär så det blev väl så där en sju åtta liter. Nu är det så att det börjar svämma över i frysboxen av den rikliga bärtillgången.

Det kan hända, men jag lovar ingenting bestämt, att bloggen blir lite mer ”normal” efter denna lilla utflykt till fjällen. Mina mer än åttioåriga ben bar mig i alla fall ända upp på ”Atoklinten” ett nära tusen meter högt fjäll som av samerna räknas som heligt. Det är en rätt svår led upp till toppen med vissa partier som snarare är klättring än vandring. Det kan kanske vara något att dra sig till minnes när jag sitter på ”hemme”. Av de 24 som en gång för nästan åttio år sedan började i ”Hemlings högre allmänna lågskola” är det nog bara en handfull kvar i livet och av dessa är merparten förvisade till ”särskilt boende”.  Jag har sagt det förut  och jag säger det igen: Det är en nåd att huvve och bena fungerer.

Ha en underbar natt alla kära bloggdiggare även om budskapet i bloggen nog är i svagaste laget.

Hälsningar.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards