injail

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Jöran Lundberg - 24 juli 2012 21:58

Tallbacken i dag.

Några bloggtankar så här på tisdagskvällen. En tisdag som bjudit på både solsken, värme, men också regn. En typisk dag i ”fruntimmersvekcan”.

Jag har skördat min första jordgubbe i dag en stor rädlysande frukt. Man talar allmänt om bär när det gäller jordgubbar, men är egentligen en frukt, en så kallad stenfrukt. Det blir nog rikligt med jordgubbar efter kartsättningen att döma. Nu skall det väl mogna eftersom. Det känns lite konstigt när vi har köpt och ätit färska jordgubbar sen före midsommar.

I morgon kväll skall jag medverka vid en berättarafton i Björna hembygdsgård. Då skall jag berätta om Långviksmon förr och nu. Vad gäller Långviksmon går man numera omkfing som en levande historiebok eftersom jag de senaste åren sysslat mycket med händelser från förr. Jag tror inte att det skall bli någon svårighet att fylla den knappa timme som berättandet brukar ta.

Till alla bloggdiggares förnöjelse skall jag lägga in en bild på min första mogna jordgubbe. I övrigt akall ni har en skön tillvaro i sommarens soliga dagar.

Hejdå. Jöran.


   

Den ena bilden är något oskarp men det visar i alla fall vad som är på gång.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards