injail

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Jöran Lundberg - 3 juli 2012 21:35

Possitionering.

Det är inte så lätt att missa vilken särskild vecka det är. Nämligen Almedalsveckan på Gotland. Jag har inte följt den så där moggrannt men lyssande faktiskt på Reinfeldts tal i kväll. Vad jag kan förstå är det viktigt för de olika partierna att possitionera sig inför kommande val om två år. Att hitta rätt strategi i den poltiska sfären. Där har varje parti sin egen metod och sina positioner i det ibland komplexa spelet.

Almedalsveckan tjänar därför sitt syfte inte bara i partiledarnas framträdanden utan också genom de otaliga seminarier som samtidigt pågår.

Här på Tallbacken har vi också en viss position. Som genuina pensionärer och dagdrivare tar vi varje dag som den kommer. Man kan väl klargöra min polsition genom att säga att jag sysslar med ”ett å varje”.

Det kommer troligtvis att bli lite glest med bloggandet nu några dagar eftersom KäraHustrun och jag skall åka till  Skåne för att övervara vår svägerska Ingrids begravning. Vi åker på Torsdag och kommer tillbaka kommande Tisdag. Om jag möjligen kommer över någon dator kan jag väl skriva några rader.

Därför alla kära bloggdiggare skall ni trivas bra i den svala sommarvärmen och gotta er riktigt skönt.

Hejdå  Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards