injail

Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Jöran Lundberg - 29 mars 2012 18:19

Våren gör sig så sakta påmind även här på Tallbacken fast det ännu finns åtskilligt med snö kvar. De väldiga drivor som traktorerna vallat upp här och där kommer nog att kräva en god tid innan de smält ner. Jag hörde i lokalradion att temperaturmässigt har våren kommit  till hela Västernorrland. Jag önskar för min del det inte går så fort eftersom jag fortfarande hoppas göra ytterligare någon skotertur i vinter. Förhoppningsvis till Hemsjön, vårt fritidsparadis.

Jag är också med i planeringen av en fisketävling på Storsjön under påsklördagen och då måste det ligga kvar bärkraftig is. Traditionellt brukar ett hundratal tävlingsfiskare ta upp så där mellan 50 och 70 kilo fisk under de tre timmar tävlingen pågår. I fjol hade vi också tävling på påsklördag och då var påsken som bekant väldigt sent, en bra bit in i april. Men vi kunde ändå genomföra tävlingen. Men det var på håret, bara cirka 10 dagar därefter var sjön nästan isfri.

Jag tänker lägga ut några bilder på Tallbackens snösituation så ni får en hum om hur vi har det.

Än är det åtskilligt med snö kvar

Väldiga snöhögar skall smälta bort.

Snödrivorna har faktiskt blivit mindre.    

Än kan det kanske bli någon tur på skotern.


Good luck alla bloggdiggare

Hejdå. Jöran.

   

   


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards