injail

Alla inlägg den 28 mars 2012

Av Jöran Lundberg - 28 mars 2012 15:16

Jag har någon gång antytt att jag har så måmga ”goa” grannar. Det är en väldigt fin sammanhållning bland oss som bor här på Tallbacken. Härondagen träffade jag den äldste av oss, nämligen Hilmar Sjökvist som snart blir 96 år. Han är fortfarande pigg och sköter sina vardagliga sysslor helt själv.Hörselskadad är han efter att ha kört en bullrande väghyvel hela sitt verksamma yrkesliv. Han var vida känd som en mycket skicklig hyvelförare. Om ni någon gång sitter i ett flygplan som landar på Gideå flygplats är det tack vare Hilmar som landmingsbanan i slutändan blev
så jämn och fin.

Han sätter sig fortfarande i sin gamla SAAB och kör till affären och handlar eller när han skall uträtta något ärende i Örnsköldsvik. Han är glad och förnöjsam  så det är roligt att möta honom. Varje dag följer han med dagshändelserna och kan till och med bli upprörd när han ser att någonting är på tok i samhället. Heder åt en sådan granne.

Jag sätter in några foton av
honom då han var ute och sopade bort snad från ingången till hans hus.


De bäste n´Hilmar gilla, är stekt fetsilla, mä kryparpärern till´a


Ha de bra alla bloggdigare. 

Jöran.


Min granne Hilmar Sjökvist snart 96 år men "still going strong". 


 

Här har han varit ute och sopat bort sanden från i vinter.


   

  På väg in i huset efter väl förrättat värv.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards