injail

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Jöran Lundberg - 15 mars 2012 23:15

Lägesbeskrivning från Tallbacken i sena kvällen.Jag kunde tyvärr inte titta på matchen mellan MODO och Skellefteå i går kväll som de lyckades vinna med uddamålet (efter straffar). Heja MODO!

I dag har jag haft spelövning med OLD-fejs inför två framträdanden i nästa vecka. Ett på tisdag pa Bredbyn och torsdagkväll i Trehörningsjö. Det skall bli intressant att få underhålla  våra pensionärsvänner med ett trivsamt program.

Den här veckan har jag ockå hjälpt till i byggandet av en ny entre till missionskyrkan. Det är en speciell drive just nu för att få den klar så långt som möjligt. Det är vanligt byggjobb med snickeri, spackling och målning. Rätt intressant att testa om man har de gamla byggartakterna kvar. Bosse och Göte som är boss för arbetet år snäll med en gammal åttiplussare och gör det inte allt för svårt. Bygget fortskrider i  alla fall som planerat och blir väl färdigt vad det lider.

I morgon är det fredag och då blir det väl en bastusväng med ”Blekfisarna”. Det blev ingen bastuträff förra veckan på grund av den beramade ”Vinteryran” På tal om Vinteryran så var det mer än 1.100 skotrar parkerade i Långviksmon den dagen. En skoterexpert från Stockholm menade att det var Skandinaviens största skoterträff. Många av skotrarna var alldeles nya och betingade säkert ett värde av 120.000 kronor. Tänk er ett medelvärd av dessa elvahundra skotrar på 70.00 kronor vad det  blir det i pengar. 1.100 x 70.000 = 77.000.000 kronor. Inte är det så synd om svenska folket än på ett tag,

Med den funderingen stänger jag min blogg för i kväll.


En enkel Paté, va e de för grannen i graven breve.

 

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards