injail

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Jöran Lundberg - 8 mars 2012 18:28

Jag såg  minnensa television på TV och då  drog jag mig till minnes lite TV-historia från förr i tiden. Första gången jag såg en TV-sändning var 1956 när vi gjorde en resa till Tyskland. Då var vi in på ett Café och där hade de en TV uppsatt
med något sorts program. 1959 när vi byggt eget hus och gift oss skaffade vi rätt snart en TV som vi placerade i den gemensamma gillestugan i källaren. Då var det sändningar bara någon timme på kvällen och jag minns att onsdagarna var TV-fria. Då var det ingen utsändning. Det är ändå mer än femtio år sedan och det har hänt mycket på tv-området. Både programmässigt och rent tekniskt. Nu projiceras bilden på stora LED-skärmar med knivskarp kontrast.

En stor förändring är också att medierna har kommit in i mobiltelefonerna. Nu har man samma, om inte större utbud, i i-phones och androider. För många äldre är det svårt  att hänga med i alla svängar. Att ständigt lära sig nya tekniska innovationer kan för många kännas lite jobbigt även om  jag förespråkar det livslånga lärandet. Det blir ofta slumpmässigt vad äldre vill ta till sig. En del är inne på Facebook trettio gånger per dag medan andra skyr det som pesten. Trots svårigheterna med ständigt nya prylar är det väl ändå att bara ”gilla läget” eftersom man inte kan påverka skeendet. Jag tror att alla mina bloggdiggare är väl medvetna om detta, då jag förnimmer att många är inne och regelbundet  läser vad jag skriver. Väl bekomme.


I denna situation är det en god intention, att fullfölja en god tradition och ge rätt definition av den traktion som ger både sekapulation och abolition (samt konkretition) för en rutten melon att anta den ton  som tillsammans med en lagrad Baron, har god konklussion och kan ses som en god födoämneskomposition.


Hejdå. Jöran.


OPPS! Ordet Sekapulation kommer inte in i SAOL förrän i början av 2020 eftersom
det är ett nytt ord som jag hittat på och som betyder viss frihet. OPPS!



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards