injail

Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Jöran Lundberg - 25 februari 2012 19:09

Så har vi i Sverige begåvats med en ny tronarvinge. Med allt vad det innebär. Om den lilla bebisen vetat vad som försigår omkring henne har hon väl varit rent förskräckt.

Så var det namnfrågan. Där har dom använt lite mer fantasi än man kunnat förvänta sig. Jag hade ju skickat in namnförslag till kungahuset men tydligen hade det nog kommit på avvägar för inget av de namn jag tänkt mig blev aktuella. Jag hade förslagit Tyra, Vilhelmina, Gertrud, Vedolma. Jag tyckte att drottning Tyra var ett bra tilltalsnamn för en som utövar kungamakten. Vedolma är ett gammalt
drottningnamn från forntidens dammiga gömmor. Det är ett namn som ger både
värme och näring.

Estelle ger mig egentligen inte särskilt bra vibrationer. Jag har ärvt en gammal Monark (kunglig), en damcykel från tjugotalet. Den velocipeden heter faktiskt Estelle. Å de var för att jag tyckte de var ett bra cykelnamn. När jag cyklat på Estelle,  för å slepp gå å drälle, sä ställ ja´n e ställe eställe. Jag hade faktiskt trott mer på Tyra som namn på den nya regenten. Tänk er när karn hennes köm hem en da å så sägen: ”Nu du Tyra, nu goda råd ä dyra, måst ut å ärbet mä full syra för å fo ihop te hyra.

Sen vare de här me hertingdöme. Ja hadde ju föreslage Långviksmon. De hadde ju vöre enkelt å bra. Sen hon ha vöre på Sekenhänd sä könna gå på Millas å äta. Hon  ha jättebra mat, je jett prov dä nan gang.

Äre nåt söm ja gilla,

så ärä att gå te na Milla

å äta pärern å silla.

Hur det nu går för den nya regenten får framtiden utvisa. Får hon leva och ha hälsan blir hon väl ordförande för nån pensionärsförening så småningom


Snälla, Snälla, Snälla, ta chipsen från Estrella hennes mage har börjat svälla.


Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards