injail

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Jöran Lundberg - 11 februari 2012 11:12

Jag såg lite på Skavlan i går kväll.Förutom en del andra, bland annat Mona Sahlin var där också en sk. relationsexpert från Amerika. Han  hade en tendens att ta över hela programmet eftersom det ibland var svårt att få stopp på hans otroliga svada. Bland annat brerörde han relationerna mellan äkta makar. Där hade han vissa bestämda teorier om detta samsspel.

Jag har berört det förut i olika sammanhang men jag tror att alla relationer mellan människor är vktiga. De bygger i första hand på uppriktig kärlek och ärlighet. Att kunna acceptera varandra precis så olika vi är skall således vara grundbulten i all gemenskap. Denna olikhet kan också vara stimulerande för våra relationer.


I dag är det en underbart fin vinterdag, bara några grader minus och soligt väder. Kanske som gjord för en tur med skotern. Men det blir nog inte någon omfattande skoterfärd eftersom Kärahustrun och jag skall med buss ned till Örnsköldsvik för att vara med på en teaterföreställning på Gnistan i gullänget. De spelar en fars som heter "Så var det annonsen" som enligt recensionerna är väldigt rolig. Kanhända kan jag skriva mer i en senare blogg.


Om Vårrullar minner om vår,

där man i vinterkylan står,

kanhända man vårkänslor får,

så att man till sommaren trår.

 

Men om bara dagarna går

och man tiden  riktigt förstår

livsgnistan inte förgår

soliga sommardagar uppgår.


Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards