injail

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Jöran Lundberg - 5 februari 2012 17:56

Ett lite märkligt uttryck som har vi när det blir mildare. Då säger vi att kylan "slår sig". Jag vet inte om det uppstår någon smärta när den gör det, men undertecknad känner tvärtom en viss tillfredsställelse när det blir mildare.

Häromdan när jag var uppe på Kammen och eldade i det kyliga vindskyddet hade jag kameran med mig vilket resulterade i nedanstående foto.


  


Jag var också ute på en promenad ner till Strandvägen och då tog jag dessa foton:


  

En härlig vinterbild av vår vackra miljö.


  

En bild av grillkåtan i motljus.


  

Den gamla sågramen verkar trivas i sin vintervila.


 

En vintrig gatubild från Långviksmon.


  

Det finns inte bara tallar på Tallbacken. Här är den gamla rönnen i vinterskrud.


Så tar jag farväl av mina kära bloggdiggare med en gnutta poesi.


En stilla kväll med helgdagsfrid ger ro för själ och sinne,

ger kraft och styrka åt den tid då vilans dag är inne,

som våra hjärtan fyller.

Då kan vi se vårt sanna jag som genomlyser anden

och gör oss redo för den dag vi sliter jordebanden,

från världens larm och myller.


Vi åt "Biff Stroganoff" till middag idag, då  kom jag att tänka på hans levnadsöde.


Vår  gamle vän mister Stroganoff var en blodig rackare

som gick omkring och gjorde biff av alla sina belackare

Men om  man tänker rätt är den rätten rätt så god

och därtill ger den kraft och verkligt levnadsmod.


Hejdå. Jöran.




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards