injail

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Jöran Lundberg - 8 januari 2012 17:38

Under det senaste dygnet har det varit avbrott i strömtillförseln av och till. Rätt var det är har det blivit nattsvart omkring oss. Dessbättre har vi god beredskap för att bemästra sådana situationer så det går rätt så bra. Det är ju ganska många referat från olika idrottsevenemang på TEVE men det är svårt att följa dessa när det inte funkar med strömmen. Vi hoppas att det skall ordna sig så småningom-

I dag har jag tagit ut skotern från förvaringen. Jag hoppas att det blir några fina dagar så att det kan bli någon härlig tur i terrängen.

Jag avslutar med en dikt som Alf Henriksson skrivit:


Sammanträdaren

 

Latmasken sammanträder.

Han pratar vind och väder.

Han hyvlar inga bräder.

Han garvar inget läder.

Han sömmar inga kläder.

Han bygger inga städer.

Han hedrar inga fäder.

Han bara sammanträder.


Så sant som det är sagt och med det önskar jag god natt god sömn i alla vandringsmän.


I både slott och koja man kryddar mat med soja så slut upp att oja.


Hejdå Jöran.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards