injail

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Jöran Lundberg - 6 januari 2012 17:17

  

Grannens trädgård som visar sig i all sin prakt under sommaren ligger nu nerbäddad under ett täcke av snö,

 

Inomhus har vi det mysigt värre.


Den senaste tidens ymniga snöfall har inte lämnat oss oberörda. Dels har det skapat sysselsättning och dels ligger drivorna kvar som monument över Kung Bores framfart. Jag tänker visa er några vinterbilder som jag tagit idag för att visa det snöglittrande landskapet

  

Här ligger villa Tallbacken inbäddad i meterdjup snö. Visst är det grant.

  

Snödrivorna klär mer än halva väggen med sin dekorativa framtoning.

  

En ränna upp till entré har jag i alla fall åstadkommit.

 

Jag kan också berätta att under en längre tid har vi resonerat om att göra oss platta, dvs att införskaffa en sk platt-tv. Nu har vår tjocka veteran påskyndat beslutet genom att helt sonika lägga av. Att sitta och starrbliga på en helsvart TVruta känns inte särskilt meningsfullt. Även de platta har ju sjunkit i pris den senaste tiden så det är väl ingen hemmansaffär. Även om vi inte är särskilt frekventa TV-tittare är det ändå svårt att vara utan.

Varken guld, rökelse eller myrra kan jag ge er mina kära bloggdiggare men lite kärlek ger jag er genom att önska er en god fortsättning på det nya året som redan hunnit bli gammalt.

En konsomme i kalla vinterdagar är något som behagar alla svultna magar.

Hejdå. Jöran.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards