injail

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Jöran Lundberg - 2 januari 2012 21:45

Som jag befarade hade det snöat ymnigt under natten. Jag var uppe och rensade bort det mesta innan traktorn kom och skyfflade undan. Strax efter sju var alltså hela snöröjningen undanstökat, samtliga gator i samhället var släta och fina. Vi kan inte klaga på att  inte snön röjs undan i tid.

Jag hörde på radion att det var kaos efter E-4an. Många avåkningar och långtradare som stod i var och varannan backe. Men det är ju en gigantisk uppgift att hålla vägarna rena när det snöar så kraftigt, så 2012 har redan börjat profilera sig. Nu ska väl snöfallet dra vidare mot norr och med det ät det glömt och förlåtet.

I morgon ska jag tillsammans med OLD-fejs roa gamlern på Björnaborg. Jag tycker det är en angenäm uppgift eftersom jag upplever att musiken bidrar till att stimulera dem alldeles ofantligt. Även de som är "långt in i tunneln" lever med i tonerna och rytmen. Jag har säkert sagt det förut men jag anser att den mentala stimulansen är väl så viktig.


Så går en blogg än från vår tid och kommer icke mer

och någon frågar sig därvid vad nytta väl den ger.

 

Man vet ej om den fyndig är, eller lappverk blott

men läsaren med visst besvär har ändå något fått.

 

Så kan det vara någon tröst att läsa alstrens dikt,

Nåt att trycka till sitt bröst som ger oss ljus och sikt.

 

Så tag den och fövalta väl, de tankar som den ger.

en kort sekund och likväl, du ser den icke mer.


Sov gott alla kära bloggdiggare. Hej. Hej.


Av LCHF blir man smal och ävenså vital men kosten den är skral.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards