injail

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Jöran Lundberg - 21 december 2011 21:25

Julen är ju traditionernas helg. Det är SHVAG som gäller nämligen "så har vi alltid gjort". Dä är det så här att vi på Tallbacken de senaste tio femton åren firat julafton i Järved hos Thor-Leifs familj. Ända sedan Johan var en liten grabb har hans storasystrar  Ida och Emma agerat som tomtar. Varje år har han varit lika fascinerad av tomtarnas besök. Han har alltid spelat med till 100 procent. Nu är Johan 10 år och spelar hockey med Järveds IF. När KäraHustrun frågade honom om han trodde att det skulle komma några tomtar i år svarade han helt frankt: "Vi gör väl som alla åren förut, vi tar Ida och Emma. Så var det med den saken.

Julförberedelserna går lugnt tillväga här på Tallbacken. Visserligen har väl dammsugaren tagits fram ur förrådet men någon utpräglad stress har den inte åstadkommit. Det enda som jag ororar mig  lite för är att jag ännu  inte huggit någon julgran, men det ska väl ordna sig på något sätt.

Jag var in i en aff'är som sålde plastgranar och där saluförde de bland annat en rosafärgad plastgran, vem skulle vilja ha en sådan i sitt hem. Men det kanske är ett sätt att bryta en tradition.

Dan före dan före dan före dopparedan stänger jag även lucka 21 till alla bloggdiggares belåtenhet.

Jag kom just på att dopparedan är ett utmärkt ord för särskrivning.

Om ni inte väntar till dopparedan kan ni doppa redan.


Hejdå, Jöran.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards