injail

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Jöran Lundberg - 8 december 2011 22:09

När jag kom ut i morse hade det snöat närmare tio centimeter. Det var första gången den här vintern som jag var tvingad att ta till snösläden. Det verkar fungera med traktorn den här vintern också. Jag hivar ut snön och traktorn kommer och skjutsar iväg det. Den här vintern kommer vägen in till vattentornet tillhöra gaturöjningen.

Vi har också fått vår parabol monterad. Efter lite letande fann montören en liten glänta där signalerna kunde nå den pyttelilla tallriken. Det verkar fungera bra så det är bara att vänja sig vid kanalutbudet. Även placeringen av kanalerna är lite ovant i början.

I morgon skall vi åka till Örnsköldsvik där KäraHustrun skall besöka folktandvården för en liten förbättrande åtgärd i födoämnesomvandlingsmekanismen. Det kan tänkas att vi blir kvar i Järved till lördag eftersom jag skall åka med Johan till en hockeymatch i Härnösand. Lördagkväll är det konsert med Öviks Big Band som vi har biljetter till. Det kan tänkas att jag också gör en runda på "gubbdagiset" medan KäraHu fixar gaddarna.

Som ni alla kära bloggdiggare märker är det ingen svårighet för oss att fylla tiden med aktiviteter. En person i arbetslivet vet man någorlunda var den håller till. Men med en pensionär är det helt hopplöst. En sån kan likaväl vara i Thailand, Bankok som på Clas Ohlsson. Härligt, härligt.

Med denna korta redogörelse stänger jag lucka nummer 8 och önskar er alla en god fortsättning på natten.

Skinka, sylta å körven, de gör att tarparskörven, uti sitt enkle lille skjul en gång om åre fo känn att de ä jul.

Hejdå. Jöran. MODO vann !!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards