injail

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Jöran Lundberg - 5 december 2011 21:51

I natt kom det en liten gnutta snö så pass att det blev vitt på marken. Även om man kan mäta den i bara någon centimeter blev det plötsligt lite annorlunda.  Det blev fakttiskt genast ljusare och när solen steg över horisonten var det riktigt skönt. Jag skojade med någon om att nu har vi fått nog med snö i vinter. Får den bara ligga kvar kan vi räkna med en vit jul.

Annars har det väl inte hänt så mycket på Tallbacken den här vanliga måndan. Jag var en sväng till Långvattnet och hälsade på hos Rut och Bengt Sondell. Jag hade också med mig en gåva från församlingen, boken "Himlen finns på riktigt".

Jag har också bidragit till julförberedelserna genom att koka en omgång knäck. Det är verkligen enkelt: 2 dl grädde, 2 dl sirap och 2 dl socker. Låt koka upp och i med en stektermometer och låt puttra till lite drygt 120 grader. I med 2 dl sörmandel (hackad) och fyll sedan formarna. Jag använder en sked. Vill man få det lite smarrigare kan man klicka i lite smör mot slutet av processen. Väl bekomme.

Om de ej är allt för lata, kan de sig mata med potatisfrittata och kycklingmotata.

Med denna märkliga rätt stänger jag lucka fem i min adventskalender.

Hejdå. Jöran.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards