injail

Alla inlägg den 30 september 2011

Av Jöran Lundberg - 30 september 2011 22:34

Fredag igen, det är inte klokt vad veckorna går fort. började i morse med att jag var ute i pärlanne och grävde fram några knölar. Det blir ingen rekordskörd men det är väldigt fina potatisar.

Sen var jag till Hemsjön (vårt fritidshus) och lade sista handen vid renoveringen av de två rum jag hållit på med en längre tid. Nu är det bara taklister och golvsocklar som fattas. Tänker åka till Ö-vik i  morgon för att inhandla sådana. Jag funderar också att köpa ett laminatgolv till köket. En åtgärd som egentligen  borde ha åtägrdats för länge sen. Det har legat en plastmatta  där i gott och väl tjugo år. En golvmatta som egentligen är en våtrumstapet.

Traditionellt på fredagarna har jag också varit och bastat med det valnliga gänget nere vid Mopärlan. Då svettas vi igenom de världshändelser som timat under den gångna veckan.

Nägon gång i tidernas begynnelse lovade jag att berätta något om de underbara människor som befolkar Tallbacken. Det kan tänkas att det kan komma något litet alster så småningom, men inte i kväll i denna sena timme.

Ät med måtta en god Panakotta.

Hejdå Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards