injail

Alla inlägg under maj 2011

Av Jöran Lundberg - 16 maj 2011 09:58

En ny dag med nya möjligheter. Givetvis förlorade Tre kronor ishockeyfinalen i går kväll mot Finland men jag tycker ändå att de har gjort en bra turnering. Nu lägger vi den till handlingarna.

I dag ska vi öva med OLD-fejs hos Enar Englund. Vi skall ha ett framträdande i Arnäs församlingshem nu på onsdag så det kan vara bra att öva upp färdigheten lite grand. Jag övar själv på fiolen emellanåt eftersom jag insett att det behövs mycket träning om det ska gå bra. Träna Träna Träna.

Det är regnigt idag så att det inbjuder inte till några större uteaktiviteter. Därför blir det mera tid vid datorn med ett litet blogginlägg som följd. Morgonrutinen har varit den vanliga med frukost som avslutades mad en liten stund av meditation vid det tända ljuset.


  Ha det så bra i fortsättningen.

Hejdå Jöran.


Av Jöran Lundberg - 14 maj 2011 23:07

Åter ett litet inlägg även om det inte blir av så stort litterärt värde.

I dag på morgonen var jag till Missionskyrkan och hjälpte till att städa tomten. Det var många som medverkade så det gick fort och smidigt. Jag försöker att lägga in ett par bilder från evenemanget.


  Här står Lovisa Nordlund beredd att hjälpa till med krattningen. Hon var nog arbetslagets yngsta medlem, där jag troligen var den äldsta,


  Här är några andra som också gjorde en berömvärd insats i arbetet.


På kvällen var Siv och jag med Sångarna till Hemling för att medverka i ett möte där. Det var församlingens 110-årsjubileum. K G Larsson från Örnsköldsvik predikade.

Det har också varit Eurovisionsschlagerfestivalfinal i kväll på TV. Ett priogram som jag inte är ett dugg intresserad av. Jag citerar OLD-fejs motto i det fallet. "Det går som det går och blir som det blir". Så det så.

Ät potatis om det är gratis.

Hejdå. Jöran.


Av Jöran Lundberg - 13 maj 2011 18:59

Det har varit tunnsått med inlägg den senaste månaden och alla mina bloggdiggare har suckat övergivet. Det är till och med så att någon har hört av sig och efterlyst något livstecken från "Tallbacken".

Förresten har Tallbacken blivit något glesare under den här tiden, jag har nämligen gjort en liten avverkning på tomten och dessutom befriat grannen från en tall också. Men det är egentligen ingen fara eftersom det finns många tallar kvar i vår omgivning.

Vårperioden är av olika skäl en väldigt jäktig tid, även för en pensionär. Det är väl delvis orsaken till att det blivit så få inlägg. Det har i alla fall börjat grönska på tomten och i omgivningen. Våren har definitivt gjort sitt intåg.

Vedsågning och vedklyvning hör också till aktiviteterna den här tiden. Genom en gedigen insats på det området kommer jag att vara väl rustad när den kalla vintern åter gör sitt intåg.

Det känns skönt att veta att en härlig vår och sommar ligger framför en. Ju äldre man blir uppsakttar man värdet av att värmen och grönskan kommer åter. Efter att ha levat så många år tycks man ha fått nog av vinter och kyla.

Jag kan avsluta detta inlägg med ett löfte om att vara mer regelbunden på min blogg.

Äre nåt som läske äre pärern  å fläske.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards