injail

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Jöran Lundberg - 25 maj 2011 19:46

Det är egentligen en alldeles vanlig dag på Tallbacken, men något har vi väl fyllt den med. Började med den vanliga motionen, nämligen vedhantering. Det är en välsignad terapi som ger en allsidig motion för kroppens alla muskler men som ger större och större vedtravar. Snart är jag nerlusad med ved. Det får bli hur kalla vintrar som helst i fortsättningen och jag kan med full frimodighet bidra till den så kallade "globala uppvärmningen".

Sedan var kära hu och jag till Flärke på vårfest med SPF. Det var en alldeles fenomenalt fin tillställning. En kvintett med jazzmusiker spelade gamla goda bitar. God mat var det också. Kallrökt lax med goda såser och sallader, kaffe och en underbar kaka efteråt.

Så var det en tipsslinga med tio kluriga frågor. Det var där jag blev snuvad på segern. En fråga var hur många stater finns i USA. Jag hade svarat 50, men det rätta svaret skulle vara 48 enligt facit. Nu är det ändå så att det rätta svaret är 50 stater. Då hade jag erövrat en poäng till och blivit etta. Men skit samma, det är en fjäder på minnenas hav. Alla tror att undertecknad är så superklúrig medan sanningen är att jag har en hustru som är mycket intelligentare än jag. Hon så att säga "leder mig på rätta vägar". Det tycker jag är fantastiskt.

Så går en dag ifrån vår tid och kommer icke mer

en tid som ger oss ro och frid, när vi på nuet ser.

I morgon är en annan dag, en dag då vi tar nya tag.

med id av nångahanda slag oss alla till behag.


Casambrella morgon middag och kväll gör dig båd salig, super och  säll.

Hejdå. Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards