injail

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Jöran Lundberg - 14 februari 2011 10:12

I dag den 14 februari är det alla hjärtans dag. Jag vill gratulera alla som fyller år i dag och särskilt min brorsson David i Lund som fyller "ettöver" eller "förtinieunder" hur man nu vill se det.. Grattis!!!  Här på Tallbacken har vi det bra. Det är svinkallt ute (minus 24 i morse) men inomhus har vi varmt och skönt. Kylan utomhus inbjuder väl inte till några större utsvävningar. Då kanske jag kan passa på att jobba lite på ett av alla mina "projekt". Jag håller nämligen också att skriva en bygderoman. "Lisa i Måntorpet " ska den heta. Det blir lika många förvecklingar som det finns fantasier i mitt hvuvud så då förstår ni.

Några foton lägger jag också in. Efter frukosten varje dag tänder jag ett ljus och dricker en (liten) kopp kaffe vilken jag sköljer ner med ett sudoku eller korsord.

Ha de bra, gå åsta, å ta, en fettisdagsbulle me chokla.

Hejdå. Jöran.

 

   

Tända ljus och en bukett tulpaner förhöjer stämningen på Tallbacken

 

   

Vi har nära till vattentornet.

 

   

Min kära hustru löser "Sudoku". 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards