injail

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Jöran Lundberg - 2 februari 2011 22:13

I dag har det illustra gänget OLD-fejs kvintett varit i farten igen. Åja så särdeles kvinntätt är det väl inte men vår suveräna trummis är i alla fall av det täcka könet. Vi var engagagerade på Sundhem, ett äldreboende i Sundåsen strax söder om Örnsköldsvik. Vi spelade vår kända repertoar i ungefär en timme. Gamla goa låtar som de kände igen och gungade med i. Om det inte varit för att "kaffetarmen" gjorde sig påmind hos den ålderstigna skaran hade vi kunnat hållla på till läggdags. Jag tycker personligen att det är underbart när man märker att publiken är med på noterna. Jag hotade våra åhörare med att när vi kommer nästa gång skulle vi egga de gamla till att tråda en hisnande "rullatordans". Tänk er att se alla gamlingar köra omkring med sina hjälpmedel till tonerna av Lyckobringaren och med Jöran Lundberg som koreograf. Det vore minsann lattjolajbans.

Annars går livet sin gilla gång här på Tallbacken. Jag har hållit på att meka med min skoter. Har satt in nya fräscha bromsbackar så nu fungerar bromsen perfekt. Jag har lite mackel med tomgångsinställningen som jag inte kommer till rätta med. Det lär nog bli så att jag får anlita en exstern hjälpreda för att få det att fungera tillfredsställande.

Ha det hyvens alla kära bloggdiggare.

Upp å hoppa, lev som en loppa, ät "snålsoppa", gå sen ut å shoppa.

Hejdå. Jöran.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards