injail

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Jöran Lundberg - 13 januari 2011 18:18

Nu har jag installerat ett nytt modernt modem för min internetanslutning. Föhoppningsvis skall det väl funka tillfredsställande en bra tid framöver. Det är märkligt men när jag under att antal dagar inte haft internet tillgängligt blir det ganska annorlunda. Mest kanske jag har tänkt på alla mina bloggdiggare som inte fått sin dagliga dos fataliteter från Tallbacken.

Livet på Tallbacken kan sammanfattas i tre korta ord: snö snö snö. Min mer än åttioåriga lekamen har anlitats å det häftigaste. Vid uppfarten till entrén är det en mer än meterbred ränna med enockenhalvmeterhöga snökanter. Häromdagen fylldes den till brädden med snö som rasade från taket. Det tog åtskilliga timmar att forsla bort den kompakta snön. Jag var tvingad att hacka loss varende skyffel med snö. Dessutom har de ålderstigna Bröderna Lundberg de här dagarna varit nere på fabrikstaket och skottat det rent. Vi räknade ut att vi flyttade mer än ett tusen kubikmeter snö. Man kan tala om friskis och svettis. Jag klarade av persen utan att ens få träningsvärk.

Men trots detta går vi mot ljusare tider. Man börjar märka nu att dagarna blir längre och det blir ljusare på morgnarna.

Hoppingivande.

Nu när internet fungerar igen skall det väl bli lite mer regelbundna blogginlägg till de resandes förnöjelse. Sååå

Var ine vek, ta livet på lek ät potatis och kalvstek.

Hejdå Jöran.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards