injail

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Jöran Lundberg - 1 januari 2011 21:49

Så skriver vi då 2011, ett nytt år har börjat. Ett helt oskrivet blad ligger framför oss med allt vad det innebär. Det är en möjlighet, en förhoppning men också ett ansvar att fylla den tid vi får med ett meningsfullt innehåll. Min förhoppning inför det nya året är att jag skall få vara frisk både fysiskt och mentalt. Men vi får vara tillfreds med den tid  vi får.

Nyårsfirandet gick i lugnets tecken här på Tallbacken. KäraHU och jag firade nyår tillsammans med Skansenprogrammet på TV. Lite gott fika gjorde vi och också.

Jag har roat mig idag med att skriva ner några korta notiser på "Björnamål" Det kanske blir ett roande inslag i min historik om Långviksmon. Den skrivningen har inte kommit mycket längre än att jag har kommit på vilken rubrik jag skall sätta på boken. Den skall heta: "Sanden blev till guld". Jag kan ju berätta en eller annan av dem här.

De va två smopajka som lekte kurragömma. De geck bra, dam hitte varann snarest. Men se va erne pajken spårlösst borte. Annerpajken glistes översllt men han va int narnstarns. Men dell slut sä kröp pajken fram borti kjossla på gammelmora. Å då sa pajken "Hant Momma fesse sä ha diu allre hitte mäg".  Sä ska ja berätt um

´n Langjonk.

Han vant nån skogsärbetar. Förste tree tog hele dan förn. Timmersvansn han hadde va dålet fele och röggen hans va bortitok för vek. De geck söm knövlet förn för snön sto ända oppi örstola. Å hörr han än gneka på sä vorte ne intjvätt.

Sä searn fecken plass på bolagskantore. Han sku gvässe pännern då tröbben hadde gått å. Dä va fäll e passlet göra at´n.

Hej Hej, ät leverpastej och få ett fin fint konterfej.

Hejdå.  Jöran.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards